داستان نویسی برای برند

در این محتوا قصد داریم از 0 تا 100 در خصوص ناگفته هایی در مورد داستان نویسی برای برند به صورت مختصر اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

مقدمه

هر برندی در دنیا برای این که بتواند خود را در معرض دید همگان قرار دهد؛ راه پر پیچ و خمی را طی کرده است. همین امر باعث شده تا پشت موفقیت هر کسب و کاری یک راز مهمی نهفته باشد. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که این راز چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد. برای پیدا کردن پاسخ سوال خود؛ خط به خط این مقاله را به دقت مطالعه نمایید؛ چرا که قصد داریم در خصوص این موضوع صحبت کنیم.

منظور از داستان نویسی برای برند چیست؟

منظور از داستان نویسی برای برند مسیری طولانی از اتفاقاتی می باشد که یک برند برای رسیدن به موفقیت آن را طی کرده است. اتفاقاتی که در این مسیر طی شده؛ ممکن است شالوده ای از غم و شادی باشد. البته این مورد را به خاطر داشته باشید که داستان نویسی برای برند با تاریخچه برند یک تفاوت اساسی دارد. در تاریخچه خبری از داستان و تفسیر یک موضوع نیست و تنها توضیحاتی کوتاه و بعضا خشک در مورد یک برند خاص داده می شود.

در نقطه مقابل تاریخچه اما داستان نویسی قرار دارد. در داستان نویسی نیاز است تا شما شخصیت های مختلفی را تعریف کرده و داستان را بر آن اساس پیش ببرید. البته به این مورد باید دقت حداکثری داشته باشید که در داستان نویسی باید شخصیت های مختلفی را تعیین کرده و سعی کنید مخاطبانتان را با خود همراه کنید. در این صورت آن ها به خوبی در جریان فراز و نشیب های داستان، غم و شادی ها و…. قرار می گیرند.

برای داستان برند باید از چه مواردی استفاده کنید؟

برای این که بتوانید یک داستان نویسی درست و البته ایده آل داشته باشید؛ نیاز است تا به یک سری از المان ها و عناصر توجه داشته و از آن ها در داستان نویسی استفاده کنید. داستان برند نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید همواره اثری از رد پای عناصر مختلفی را که در ادامه آن ها را معرفی می کردیم؛ در داستان خود داشته باشید. از مهم ترین این المان ها می توان به

    • قیمت و کیفیت
    • اقدامات
    • تجربه مشتریان
    • جایگاه برند
    • موقعیت های مکانی
    • و….

اشاره کرد. از عناصر یاد شده به درستی در داستان نویسی برند خودتان استفاده کنید تا بتوانید نظر مخاطبانتان را به سمت خود جلب کنید.

سیر داستان نویسی خود را این طور شروع کنید.

سوالی که ممکن است برای شما عزیزان به وجود اید؛ این است که چگونه می توان برای داستان نویسی وارد فاز عملیاتی شد. برای انجام این کار نیاز است تا 4 مرحله ای که آن ها را معرفی می کنیم انجام دهید.

فاز اول شناسایی مخاطبان هدف می باشد. در وهله بعدی باید یک موقعیت یابی درستی نیز داشته باشید تا به این شکل بتوانید به داستان خود یک شکل و شمایلی بدهید. در فاز سوم اما باید قهرمان داستان خود را به مخاطبانتان نشان دهید. در نهایت نیز خود را باید به عنوان یک برند معتبر و قابل اطمینان به مشتریانتان معرفی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

دسته بندی ۱

دسته بندی ۱

آخرین پادکست ها