انواع تکنیک های بازاریابی محتوا

در این مقاله قصد داریم در خصوص بازاریابی محتوا و ویژگی های آن اطلاعاتی را به صورت مختصر در اختیارتان قرار دهیم.

مقدمه ای در خصوص بازاریابی محتوا

لازم است بدانید بازاریابی محتوا زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. نام بازاریابی محتوا شاید به تازگی به گوشتان خورده باشد اما لازم است بدانید این نوع از بازاریابی سالیان سال است که وجود دارد و افراد با نام های دیگر از آن استفاده می کنند.

امروزه این نوع بازاریابی یک رشته تخصصی و ابزاری قدرتمند شناخته شده و این بازاریابی جایگاه ویژه ای را کسب کرده است.

یک تعریف ساده در خصوص بازاریابی محتوایی

لازم است بدانید واژه بازاریابی محتوایی محدود تر از این نوع بازاریابی در زمینه مدیریت می باشد. در بازاریابی به شیوه محتوا، فروش بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. نام دیگر بازاریابی محتوا، بازاریابی درونگرا می باشد.

متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ تعریف های گسترده ای در زمینه بازاریابی محتوا ارائه داده اند. در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره خواهیم کرد.

تعریف بازاریابی محتوا از دید جو پولیتزی

بازاریابی محتوا یک اقدام سودآور برای برانگیختن احساسات و علایق مشتریان می باشد.

تعریف بازاریابی از دید دمین رایان

طبق این تعریف بازاریابی محتوا، مشتریان را بدون فشار درگیر و جذب می کند.

علت رونق این نوع بازاریابی

همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم عده ای از متخصصین در حوزه بازاریابی محتوایی اصرار بر قدیمی بودن بازاریابی محتوایی دارند و عده ای از افراد اصرار بر رونق این نوع از بازاریابی طی سال های اخیر را دارند. در ادامه این مطلب در خصوص چگونگی پیشرفت این نوع بازاریابی صحبتخواهیم کرد.

کاهش هزینه ها

امروزه هر کسب و کاری می تواند به راحتی تبدیل به یک ناشر برای نشر آثار  و محصولات خود شود. طبعا با انجام این کار هزینه ها کاهش پیدا خواهد کرد. امروزه راه اندازی یک شبکه اجتماعی نیاز به هزینه ای ندارد و به راحتی می توانید اقدام به ساخت و راه اندازی آن نمایید.

به طور مثال اگر سالیان پیش نیاز به صرف هزینه های گزاف برای ساخت یک تبلیغ یک دقیقه ای داشتید امروزه تنها با پرداخت هزینه اندک می توانید این ویدئو ها را در فضای اینترنت پخش کنید و مخاطبان بسیاری را جذب نمایید.

افزایش دسترسی ها و بهبود کیفیت محتوا

در ایام گذشته افراد بسیار کمی به اینترنت دسترسی داشتند. دقیقا به همین دلیل افزایش دسترسی ها و تولید محتوای با کیفیت با مشکل همراه بود. در ایام گذشته اگر تنها به وب اکتفا می کردید بیشتر بازار را از دست می دادید و برای دیده شدن حتما باید در فضای تلویزیون، رادیو و یا روزنامه تلاش می کردید اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دسترسی به فضای اینترنت افزایش پیدا کرده است و همچنین کیفیت محتوا های ساخته شده نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

مهم بودن سلیقه مشتری در ساخت محتوا

در زمان های گذشته برای ساخت محتوا باید در یک چارچوب از پیش تعیین شده حرکت می کردید اما امروزه با رسانه های شخصی و دسترسی به اینترنت این مشکل به طور کامل حل شده است و به راحتی می توانید هر نوع محتوا مطابق با سلیقه خود را تولید نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

دسته بندی ۱

دسته بندی ۱

آخرین پادکست ها